blog

پرخوری گربه خطرناک است، به فکر درمان باشید

پرخوری گربه

اگر گربه شما همیشه گرسنه است شما صرفا با پدیده‌ی پرخوری گربه طرف نیستید. ممکن است گرسنگی همیشگی گربه ناشی از بیماری‌های خطرناکی باشد که باید هرچه زودتر به آن رسیدگی کنید. نگهداری از گربه علی رغم جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند پر از ریسک و بیماری و سختی هم باشد. اما برای جلوگیری از خطرات احتمالی کافیست کمی بیشتر بدانید!

5 دلیل گرسنگی همیشگی گربه به همراه درمان

اضطراب و افسردگی

گربه‌ها هم مثل انسان دچار پرخوری عصبی می‌شوند. گربه های پرخور را مدتی زیر نظر بگیرید و به رفتاری که اخیرا با آنها داشتید دقت کنید. مثلا اضافه شدن یک بچه به خانواده و جلب شدن همه توجه‌ها به او، پرخوری عصبی گربه را به همراه دارد. در این شرایط با گربه بیشتر بازی کنید و با لبخند و چشمک به آنها نگاه کنید.

کرم لوله‌ای در بدن گربه

خطرناک‌ترین دلیل پرخوری گربه وجود کرم لوله‌ای در در بدنش است که با خوردن تمام مواد مغذی باعث می‌شود گربه همیشه گرسنه باشد. ورم بدن گربه یکی از علائم وجود کرم است. در ضمن کرم لوله‌ای قابل انتقال است و بهتر است با دیدن اولین پرخوری‌ها گربه را پیش دامپزشک ببرید.

تیروئید پرکار یا دیابت

بیماری‌هایی که در انسان هم باعث پرخوری می‌شوند. علامت پرکاری تیروئید در گربه لاغری بیش از حد در عین پرخوری است و علامت دیابت هم تشنگی و بیش از حد آب خوردن گربه است. با مشاهده این دو علائم هرچه سریعتر به دامپزشک مراجعه کنید.

کاری بجز غذا خوردن ندارد

یک دلیل پرخوری گربه که شاید به آن توجه نکرده باشید این است که شما کاری بجز غذا خوردن برای گربه در نظر نگرفتید. برای گربه‌تان اسباب بازی بخرید و در طول شبانه روز به بازی و تحرک مشغولش کنید تا کمتر به سراغ ظرف غذا برود.

غذای گربه مغذی نیست

اگر غذایی که برای گربه در نظر گرفتید به اندازه کافی مواد مغذی نداشته باشد و انرژی و سلامتی بدنش را تامین نکند، گربه این کمبود را با زیاد غذا خوردن جبران می‌کند. اولین قدم برای اصلاح رژیم گربه چاق خرید غذای گربه با توجه به سن و نژاد و نیازهای بدنش است.

چطور بفهمیم گربه دچار پرخوری شده؟

برخلاف سگ‌ها که غذا را در چشم بر هم زدنی می‌بلعند، گربه‌ها دوست دارند غذا را آرام و تفننی بخورند. معمولا غذای گربه ساعت‌ها در ظرف می‌ماند و گربه هر از گاهی به سراغش می‌آید، بنابراین علامت گربه‌ های پرخور زود و تند خوردن غذاست. علاوه بر این، پرخوری همراه با چاقی است که با این علائم ظاهری می‌توانید متوجه چاقی گربه بشوید:

  • دنده‌ها را راحت احساس نمی‌کنید
  • حرکات گربه سریع و چابک نیست
  • قلاده را باید کمی شل کنید
  • قوس کمر گربه دیده نمی‌شود
  • هنگام راه رفتن، شکم گربه تکان می‌خورد
  • گربه بیش از حد می‌خوابد

سوالات متداول درباره پرخوری گربه

بله عرق نعنا به تقویت معده کمک می‌کند و نفخ معده را از بین می‌برد اما برای گربه‌های دچار یبوست مناسب نیست.

در ابتدا وعده‌های غذایی را در مقدار کم و تعداد دفعات زیاد به گربه بدهید و در مرحله بعد با پزشک مشورت کنید.

رژیم گربه چاق رژیم مخصوصی است که اگر تحت نظر دامپزشک و اصولی پیش برود حتما گربه را لاغر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *