blog

6 دلیل غذا نخوردن سگ و درمان بی اشتهایی سگ ها

دلیل غذا نخوردن سگ

دلیل غذا نخوردن سگ خانگی شما برمی‌گردد به میزان حساسیت این حیوانات که در محیط تمیز و منظم خانه نگهداری می‌شوند، غذای سگ و گربه می‌خورند، برای ادرار و مدفوع جای مشخص دارند و گاهی هم ممکن است دچار بی‌اشتهایی واقعی یا کاذب شوند و شما را نگران کنند. اما جای نگرانی نیست. در این مطلب 10 علت غذا نخوردن سگ و راهکارهایی برای درمان بی‌ اشتهایی سگ ارائه می‌کنیم.

مهم‌ترین دلیل غذا نخوردن سگ!

دنبال دلایل عجیب و غریب برای بی اشتهایی سگتان نباشید. مهمترین دلیل غذا نخوردن سگ گرسنه نبودن است! ممکن است هنوز آنقدر با سگ بازی نکردید و انرژی وعده قبلی را هضم نکردید که دوباره وعده جدید را به سگتان می‌خورانید. اگر سگ کم تحرکی دارید یا فرصت کافی برای بازی و تخلیه انرژی سگ ندارید، هنگام خرید غذای سگ و گربه با مشورت دامپزشک غذاهای کم کالری تر بخرید.

6 دلیل اصلی بی اشتهایی سگ و درمان هرکدام

بی اشتهایی سگ شما ممکن است بیش از 6دلیل داشته باشد اما اصلی‌ترین دلایل غذا نخوردن سگ اینها هستند که با کمی توجه و صرف وقت می‌توانید درمانشان کنید.

غذای تکراری

سگ‌ها ذاتا تنوع طلب نیستند اما تکرار بیش از حد یک غذا آنها را دلزده می‌کند.

برای درمان بی اشتهایی سگ، غذای سگ را چندوقت یک بار عوض کنید و سعی کنید طعم و بوی جدید به آن اضافه کنید.

غذای بی کیفیت و فاسد

گاهی ممکن است تاریخ مصرف غذای سگ گذشته باشد و دلیل غذا نخوردن سگ فاسد بودن و مزه‌ی ماندگی باشد. همچنین اگر به یکباره کیفیت غذای سگ را پایین آوردید و غذای ارزان سگ خریدید احتمالا سگ به این دلیل بی اشتها شده.

با بررسی تاریخ انقضای غذای سگ و تهیه غذای با کیفیت و تازه، اشتها را به سگتان بازگردانید.

بیماری دهان و دندان

در مراحل نگهداری سگ، بهداشت دهان و دندان سگ را فراموش نکنید که گاهی بی اشتهایی می‌تواند به همین دلیل باشد. مخصوصا اگر سگتان فقط غذای مرطوب می‌خورد و غذای خشک را پس می‌زند احتمال خرابی و درد دندان وجود دارد.

علت غذا نخوردن سگ

ترس و اضطراب

بی اشتهایی همراه با بی‌حالی و واق واق زیاد و گوشه‌گیری و وحشت‌زدگی از علائم وجود ترس و اضطراب و افسردگی در سگ است.

هرکاری که باعث احساس نا امنی و کم توجهی به سگ می‌شود را حذف کنید برای مثال غذا خوردن سگ از دست غریبه ممکن است اضطرابش را بیشتر کند.

ریزه‌خواری یا خوردن ته مانده غذا

اینکه سگ به عنوان حیوان همه چیزخوار در طول روز و گشت و گذار در بیرون، هر ساعتی هرچیزی بخورد یا ته مانده غذای افراد خانه را بخورد، او را برای وعده‌های غذایی خودش در ساعات مشخص بی اشتها می‌کند.

واکسیناسیون

اگر به تازگی سگ را برای واکسیناسیون برده‌اید، بی اشتهایی او تا مدتی پس از واکسن زدن طبیعی است.

به طور کلی دلیل غذا نخوردن سگ هرچیزی که باشد با احتمال خیلی زیاد تشویقی سگ می‌تواند ذوق و اشتهایش برای غذا را برگرداند.

سوالات متداول درباره دلیل غذا نخوردن سگ

در بی اشتهایی کاذب، سگ به غذا و تشویقی کمی علاقه نشان می‌دهد و حتی غذا را می‌خورد اما توان جویدن و هضم ندارد و معمولا با استفراغ همراه است.

در بی اشتهایی واقعی سگ هیچ تمایلی به غذا و هیچ خوردنی و جویدنی نشان نمی‌دهد.

اگر بی اشتهایی سگ شما بیشتر از 24 ساعت طول کشید ممکن است علامت بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان یا عفونت دندان باشد. بنابراین با دامپزشک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *