blog

تشویقی سگ، بهترین جایزه برای سگ

تشویقی سگ

سگ شما در هر سن و مرحله‌ای از رشد نیاز به تشویق و جایزه دارد تا کارهایی که از او می‌خواهید و به نفع سلامتی سگ است انجام دهد. تشویقی سگ با تنوعی که دارد بهترین راه برای تشویق سگ به آموزش و تربیت، مسواک زدن و خوردن داروها و ویتامین‌هاست. این میان وعده کوچک و خوشمزه که به‌عنوان اسنک به سگ داده می‌شود علاوه بر جنبه تشویقی و جایزه، تامین کننده برخی ویتامین‌ها و تامین کننده سلامت لثه و دهان است و به حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو هم کمک می‌کند. با خواندن این مقاله یاد بگیرید که چطور و چه زمانی و در چه سنی از تشویقی سگ استفاده کنید تا کاربرد بهتری داشته باشد.

مهم‌ترین نکات درباره تشویقی سگ

بهترین زمان تشویق سگ: تشویقی را میان وعده در نظر بگیرید و بین وعده‌های اصلی (با فاصله زمانی) به سگ بدهید. هنگامی که سگ رفتاری را نشان می‌دهد که دوست دارید، با تشویقی دادن او راه به ادامه این رفتار ترغیب کنید. هیچوقت تشویقی سگ را تبدیل به وعده غذایی اصلی نکنید.

مقدار تشویقی: قانونی به نام ۱۰درصد تشویقی وجود دارد که می‌گوید غذای تشویقی سگ نباید از ۱۰٪ حجم و کالری غذای اصلی بیشتر باشد. مراقب باشید که تشویقی هم می‌تواند باعث چاقی و عادت به پرخوری شود.

انواع تشویقی سگ

نوع تشویقی سگ: بیسکویت تشویقی، تشویقی نرم، تشویقی استخوانی برای سلامت دندان سگ، شکلات تشویقی، تشویقی جویدنی مثل غضروف و گوشت، تشویقی‌های رژیمی و گیاهی محبوب‌ترین انواع تشویقی هستند که بر اساس سن و وزن و نیاز و علاقه سگتان باید انتخاب کنید.

تشویقی به صورت خوراکی و غیرخوراکی: کنار غذای تشویقی سگ، از اسباب بازی و نوازش سگ و محبت کلامی هم به عنوان تشویقی استفاده کنید. سگ را به تشویقی غیر خوراکی هم عادت دهید تا اگر جایی بودید که دسترسی به خوراکی نداشتید از خودش رفتار زشتی بروز ندهد.

معیارهای انتخاب تشویقی: سن سگ، سابقه سلامتی سگ، مواد تشکیل دهنده تشویقی، بافت غذای تشویقی، قیمت تشویقی سگ (اگر سگ با نژاد کوچک و نابالغ دارید تشویقی مدادی جرهای مناسب سگ شماست)

پرهیز از خرید تشویقی سگ مضر: سالم ترین و بهترین غذای تشویقی سگ غذایی است که شامل مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی و مرطوب کننده و شیرین کننده شیمیایی نباشد.

سوالات متداول درباره غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی توله سگ باید ریزتر و نرم‌تر باشد.

از زمانی که سگ نیاز به تربیت دارد (دوماهگی به بعد توله‌ها) می‌توانید تربیت را با غذای تشویقی انجام دهید.

برای جایزه دادن به سگ، کارهای خوب بزرگ در نظر بگیرید؛ مثلا یک هفته پیاده روی مودبانه (بجای اینکه برای هر یک بار پیاده روی جایزه بدهید و این کار را تبدیل به عادت کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *