blog

مکمل و تقویتی گربه را به هیچ وجه فراموش نکنید!

مکمل و تقویتی گربه

مکمل و تقویتی گربه قرار است آنچه در تغذیه گربه کم و کاستی دارد را جبران کند. قبلا درباره غذای گربه گفتیم و اینکه چطور با انتخاب رژیم غذایی گربه‌تان می‌توانید به رشد و سلامتی‌اش اهمیت دهید. اما برای تامین انرژی و سلامت پوست و مو و دندان و استخوان پت، تنها رژیم غذایی کافی نیست. خرید مکمل و تقویتی گربه قدم بعدی است که پت پشمالوی زیبا و پروار و سالمی داشته باشید. اما مکمل و تقویتی گربه در مدل‌های مختلف مولتی ویتامین و مینرال و انواع پودر و قرص موجود است که بهتر است نکاتی را که در ادامه گفتیم درباره هرکدام بدانید.

مولتی ویتامین گربه

یکی از انواع مکمل و تقویتی گربه مولتی‌ویتامین‌ها هستند که بخاطر تنوع شکل و طعم بسیار محبوبند. مولتی ویتامین‌ها شامل ویتامین‌های گروه ب و پروبیوتیک و اسیدهای چرب امگا می‌شوند و در سه مدل زیر خیلی پرفروشند:

قطره مولتی ویتامین

قطره خوراکی مولتی ویتامین برای گربه‌ها در چند برند معروف بیفار و آرایکس‌بی‌پلکس و توکان و... در بازار موجود است و معمولا باید دنبال قطره‌ای باشید که طعم و بوی بدی نداشته باشد تا بتوانید به آب و غذای گربه اضافه کنید. قطره مولتی ویتامین گربه بسته به اینکه چه برند و مدلی داشته باشد کاربردهای متفاوت دارد. برای مثال قطره مولتی ویتامین گربه لاوتا تورین بیفار انرژی‌زا است و به سلامت چشم و قلب هم کمک می‌کند. و البته جلوی پیری زودرس گربه را می‌گیرد.

قطره مولتی ویتامین گربه

قرص مولتی ویتامین

مولتی ویتامین‌ها در قالب قرص تنوع بیشتری دارند و شامل بخش بزرگی از مواد معدنی و مغذی مورد نیاز گربه می‌شوند. قرص‌ها را می‌توانید در غذای مرطوب گربه مخلوط کنید، در سوپ و کنسرو گربه بریزید، با تشویقی همراه کنید و یا همراه با آب به گربه‌تان بدهید اما مطمئن شوید که گربه قرص را قورت داده. قرص مولتی ویتامین گربه بیشتر از هر چیز دیگری به سلامت سیستم ایمنی گربه کمک می‌کند.

پودر مولتی ویتامین گربه

پودر مولتی ویتامین به راحتی با آب یا غذای مرطوب گربه قابل ترکیب است و جایگزین خوبی است برای زمانی که گربه شما قرص و قطره را پس می‌زند.

خمیر مالت گربه

خمیر مالت گربه مکملی است که قرار است فیبر و مواد ملین بدن گربه شما را تامین کند تا دچار یبوست نشود و گلوله‌های مویی تشکیل شده در روده بزرگش را هم زود به زود تخلیه کند. خمیر مالت را هربار اندازه یک نخود به گربه بدهید. اگر گربه شما خمیر مالت گربه را دوست ندارد می‌توانید آن را با تشویقی حاوی فیبر جایگزین کنید.

خمیر مالت گربه

ووم گربه

مکمل ووم گربه غذای ژله‌ای خوش طعمی است که اکثرا به عنوان مکمل غذای خشک یا برای تامین آب مورد نیاز گربه استفاده می‌شود. ووم‌ها خوش طعم و سرشار از انرژی و ویتامین و چربی‌های مفید هستند که می‌توانید از آن‌ها برای لذیذ کردن غذای خشک گربه و نظم دادن به تغذیه گربه‌های بی‌اشتها استفاده کنید.

سوالات متداول درباره مکمل و تقویتی گربه

گربه‌ها در هر سن و نژادی حداقل به یکی از این ویتامین‌ها نیاز دارند اما مکمل و ویتامین را بدون تجویز دامپزشک مصرف نکنید.

آمپول بیوتین مخصوص مو و پوست گربه تقویتی است اما به هیچ وجه بدون تجویز پزشک به سراغش نروید.

مکمل و تقویتی گربه در بازه‌های قیمتی متفاوت وجود دارد و کمی از قیمت غذای گربه بیشتر است. ترکیب مولتی ویتامین و غذای خشک گربه ترکیب به‌صرفه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *