blog

غذای بچه گربه، از شیر خوردن تا ۱ سالگی

غذای بچه گربه

بالاخره تصمیم گرفتید یک بچه گربه داشته باشید و مراحل جذاب بزرگ شدنش را تجربه کنید؟ غذای بچه گربه مهمترین تاثیر را در سالم و قوی بزرگ شدنش دارد.

دنیای تغذیه بچه گربه مثل دنیای غذای مخصوص توله سگ‌ها بزرگ است و پر از اختلاف نظر. مثلا اینکه محصولات گوشتی خام برای بچه گربه‌ها بهتر است یا غذای پخته شده؟ اینجا از مهمترین نکاتی که برای رژیم غذایی بچه گربه باید بدانید صحبت کردیم تا پیش از شروع غذا دادن به بچه گربه همه جوانب مثبت و منفی را بسنجید.

بهترین رژیم غذایی بچه گربه

اینکه از همان روزهای اول غذا دادن به بچه گربه حواستان به کیفیت غذا و وجود همه مواد مغذی در غذای بچه گربه باشد، کار آسانی است اگر در تهیه یا خرید غذای بچه گربه به چند عامل توجه کنید:

هزینه: خرید یا درست کردن غذای بچه گربه را جوری برنامه‌ریزی کنید که مدام نگران هزینه‌ها نباشید. شیرخشک و غذای خشک بچه گربه به صرفه ترین گزینه‌ها هستند.

استاندارد بودن: ترجیحا غذا بچه گربه را از غذاهای آماده تامین کنید که مطمئن باشید به شکل استاندارد همه مواد مغذی را دارد.

غذای پخته و گرم: از دادن غذای خام به بچه گربه پرهیز کنید که هم پر از باکتری است و همه جویدنش دندان‌های بچه گربه را اذیت می‌کند. همچنین اگر غذاها را کمی گرم کنید برایش خوشایندتر است. یک کنسرو نرم و گرم شده بهترین گزینه است.

گوشت یا سبزیجات: با آزمون و خطا و با مشورت دامپزشک مطمئن شوید که اولویت بچه گربه‌ی شما گوشت است یا سبزیجات. اگر گربه شما گیاهخواری را دوست دارد، می‌توانید رژیم غذایی وگان برایش در نظر بگیرید اما به شرطی که پروتئین مورد نیازش تامین شود.

خطر خفگی: احتمال خفگی بچه‌گربه با غذای خانگی که درست پخته و تکه نشده وجود دارد. بنابراین پیشنهاد ما خرید غذای آماده گربه برای بچه گربه‌هاست.

خیسی و نرمی غذا: بعد از تمام شدن دوران شیر خوردن بچه گربه، بهتر است به او غذای مرطوب گربه آماده بدهید یا همیشه در کنار ظرف غذای خشک یک ظرف آب تازه و تمیز بگذارید.

با شیر یا بدون شیر: غذای بچه گربه تا ۷ ماهگی باید شامل حداقل یک وعده شیر (اگر شیر مادر در دسترس نبود، شیرخشک مخصوص بچه گربه) باشد.

غذای پرشین کت

سوالات متداول درباره غذای بچه گربه

بچه گربه چند روزه نمی‌تواند غذایی بجز شیر مادر بخورد. اگر به مادر گربه دسترسی ندارید بچه گربه را پیش یک گربه ماده ببرید یا شیر یک گربه ماده را برایش بدوشید.

بله گربه پرشین باید غذایی بخورد سرشار از ویتامین ب برای سلامت موهای ابریشمی و همچنین شامل موادی که از تشکیل گلوله مویی در معده جلوگیری کند.

در مواقع ضروری کمی نان سفید را در شیر و آب مرغ خیس کنید و بعد از کمی گرم کردن به بچه گربه بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *