blog

غذای خشک گربه و دانستنی‌های ضروری درباره آن

غذای-خشک-گربه

غذای خشک گربه غذاییست که با رطوبت کم و با ماندگاری بالا و نگهداری راحت تهیه وعرضه می‌شود. اگر شاغل هستید و گربه خانگی دارید و گربه‌تان ساعت‌های زیادی را تنها در خانه می‌ماند، غذای خشک بخاطر خراب نشدن و ساعت‌های طولانی ماندن در ظرف غذا و همچنین بخاطر تنوعی که در طعم و مواد تشکیل دهنده دارد و می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای گربه را تامین کند، انتخاب مناسبی برای شماست. اما قبل از خرید غذای خشک گربه این نکات را بخوانید تا با اطلاعاتی درباره ترکیبات و قیمت آن، انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای غذای خشک گربه

  • خیلی آسانتر از بقیه غذاها نگهداری می‌شود، بسته‌بندی بهتری دارد، رطوبت ندارد و می‌تواند چند ساعت در ظرف غذای گربه بماند و خراب نشود.
  • قیمت غذای خشک گربه به‌صرفه‌تر از انواع دیگر است. همچنین مقدار کمی از آن گربه را سیر می‌کند و در ماه نیاز به خرید کمتری دارید.
  • اگر بوی مدفوع گربه‌تان زیاد است گاهی خوردن غذای خشک بوی مدفوع را کم می‌کند.
  • جویدن غذای خشک مثل خوردن آدامس توسط انسان‌ها یا مثل مسواک زدن می‌تواند به تمیزی و سلامت دندان گربه کمک کند.
  • استفاده راحت و خوردن تمیز و مرتب بیسکویت‌ها که در مقایسه با غذای تر گربه کثیفی دهان و ظرف گربه را به همراه ندارد.
  • روکشی که روی دانه‌های بیسکویتی کشیده می‌شود و آن را طعم‌دار می‌کند، علاوه بر طعم مرغ و گوشت، حاوی ویتامین‌ است.
  • اگر گربه شما دچار کمبود وزن شده و مدام وزن کم می‌کند، رژیم غذای خشک که سرشار از کربوهیدرات است وزن او را متعادل می‌کند.

معایب غذای خشک گربه

  • به خاطر مقادیر زیادی کربوهیدرات (شامل نشاسته‌ای ک بخاطر چسبندگی بیسکویت‌ها به آن اضافه می‌کنند)، ممکن است باعث چاقی شود.
  • در فرایند تولید غذای خشک، با چندبار پختن و فشردن مواد و رد کردن آن از قالب‌های داغ، تمام رطوبت سبزیجات و گوشت و غلات داخلش گرفته می‌شود. بنابراین نیاز به نوشیدن آب در گربه‌ها پس از خوردن غذای خشک، از معایب این غذاست و در طولانی مدت باعث مشکلات کلیوی می‌شود.
  • مناسب هر سنی نیست. بچه گربه‌ها و گربه‌های پیر توانایی جویدن غذای خشک را ندارند.
مزایا-معایب-غذای-خشک-گربه

نکاتی برای خرید غذای خشک گربه

احتمالا شما هم دوست دارید خرید غذای خشک گربه ارزان و به‌صرفه را تجربه کنید. اما یادتان باشد در کنار ارزان بودن به کیفیت هم توجه کنید. برای سنجش کیفیت، اولین چیزی که باید درنظر بگیرید گوشت‌خوار بودن گربه است. دقت کنید در جدول غذایی نوشته شده روی بسته‌بندی، ابتدا لیستی از گوشت‌ها و پروتئین‌ها نوشته شده باشد و سپس سبزیجات و کربوهیدرات‌ها.

عامل دیگری که در کیفیت غذای خشک گربه اثرگذار است، ایرانی یا خارجی بودن آن است. قیمت غذای خشک گربه خارجی معمولا از نمونه‌های ایرانی بیشتر است و معمولا ترکیبات استانداردتری دارد. مارک‌های رویال کنین، رفلکس و جوسرا را بهترین مارک غذای خشک گربه خارجی می‌دانند.

هنگام خرید غذای خشک، نژاد و جنسیت و سن و علاقه‌ی گربه را در نظر بگیرید و با دامپزشک مشورت کنید.

اگر گربه‌تان غذای خشک را نمی‌خورد یا با بی میلی می‌خورد، قبل از مصرف آن را در مایکرویو کمی گرم کنید تا عطر گوشت بیسکویت‌ها آزاد شود.

محدودیت‌های غذایی گربه‌های مریض، پیر، عقیم، باردار، شیرده و... را هنگام خرید در نظر بگیرید. گربه‌های پیر بهتر است حتما غذای خشک مخصوص گربه پیر یا در حالت بهتر، غذای خشک خانگی مصرف کنند.

بهترین-غذا-خشک-گربه

بهترین غذای خشک گربه را به راحتی تشخیص دهید

مدل ایده‌آل غذای سگ و گربه غذایی است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن آب باشد. این بهترین راه تامین آب بدن حیوانات خانگی است. اما چون غذای خشک گربه و به طور کلی هیچ غذای خشکی این میزان آب را ندارد، سعی کنید غذا شامل پروتئین و چربی بیشتر و کربوهیدرات خیلی کمتری باشد. همچنین هنگام خرید غذای خشک برای گربه، پروتئین حیوانی را به پروتئین گیاهی ترجیح بدهید.

در آخر باید این نکته را بدانید که حتی بهترین غذای خشک گربه هم چون رطوبت کافی ندارد، نمی‌تواند غذای ایده‌آل گربه‌ی شما باشد. مخصوصا اگر گربه با نوشیدن آب مشکل داشته باشد. غذای تر گربه در کنار غذای خشک می‌تواند این مشکل را حل کند. البته غذای خشک ارزانتر و به صرفه‌تر است اما می‌توانید از غذای مرطوب گاهی به عنوان مکمل و تشویقی استفاده کنید.

نکات-غذای-خشک-گربه

سوالات متداول

غذای خشک شامل مواد مغذی زیادی است و ایجاد تعادل بین مقدار این مواد سخت است. بهتر است غذای خشک آماده بخرید اما برای تهیه آن در خانه، ساده‌ترین نوع آن با ترکیب سویا و برنج و گوشت مرغ در دمای بالا تهیه می‌شود.

غذای خشک گربه شامل مواد مغذی بیشتر و پروتئین و چربی بیشتری است و متناسب با دهان کوچک گربه تهیه می‌شود.

غذای خشک گربه در طعم‌های اصلی گوشت، مرغ، ماهی و طعم‌های ترکیبی جوجه، جگر، گوزن، آهو و… در سایت ژرمن رویال موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *