blog

غذای سگ ژرمن شپرد برای داشتن سگی قوی و سالم

غذای سگ ژرمن شپرد

آیا می‌دانید غذای سگ ژرمن شپرد، معروف‌ترین نژاد سگ در جهان و چهره‌ی مشهور پارک‌ها و فیلم‌ها و تبلیغات تجاری چیست؟ از آنجایی که نژاد ژرمن شپرد یک نژاد فعال و قوی و بزرگ است غذای متفاوت و ویژه لازم دارد. بنابراین نیازهای غذایی این سگ باهوش و وفادار و قوی را بشناسید تا در همه مراحل زندگی‌اش مشکلی برای نگهداری سگ نداشته باشید.

خرید غذای سگ ژرمن شپرد

برای خرید غذای ژرمن شپرد لازم است بدانید که غذای باکیفیت و مقوی برای ژرمن شپردها باید چه موادی داشته باشد. این چهار ماده‌ی اصلی را به هیچ وجه فراموش نکنید:

پروتئین: غذایی با ۲۲٪ پروتئین حاوی گوشت گاو یا مرغ غذای مناسب این سگ است. دقت کنید گوشت‌ها آلوده به مواد نگهدارنده یا مواد حساسیت‌زا نباشد.

چربی مورد نیاز ژرمن شپرد: این سگ بزرگ و قوی با چربی زیاد مبتلا به چاقی و اضافه وزن می‌شود اما پوست و استخوان و مفاصلش بی‌نیاز از چربی نیست. بنابراین ۱۵٪ تا ۲۰٪ چربی در غذای سگ ژرمن شپرد ضروری است.

فیبر: ماده مورد نیاز مدفوع باکیفیت سگ ژرمن شپرد. این سگ پرتحرک و قوی نیاز به مدفوع منظم با بافت سالم دارد که فیبر می‌تواند در زمینه یبوست سگ کمک کننده باشد.

کربوهیدرات، منبع انرژی سگ ژرمن شپرد: ۵٪ تا ۸٪ کربوهیدرات را در غذای سگ ژرمن شپرد فراموش نکنید که این سگ‌های نگهبانی و حفاظتی به انرژی برنج و جو و سیب‌زمینی خیلی نیاز دارند.

ژرمن شپردها در صورتی که انرژی کافی نداشته باشند دچار کم تحرکی و در نتیجه چاقی می‌شوند. انرژی تحرک آن‌ها از چربی و پروتئین و کربوهیدرات تامین می‌شود. بنابراین میزان غذای سگ ژرمن شپرد را با میزان فعالیت او متعادل‌سازی کنید. اگر نشانه‌ای از بی اشتهایی سگ دیدید به دامپزشک مراجعه کنید.

ویتامین-مورد-نیاز-ژرمن-شپرد

ویتامین‌های مورد نیاز سگ ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد مشکلات ژنتیکی و خاصی در اندامش دارد که اگر حواستان به ویتامین‌های دریافتی او نباشد ممکن است این مشکلات به او آسیب جدی بزند. چند ویتامین ضروری برای سگ ژرمن شپرد:

گلوکزامین و کندروئیتین: این سگ‌ها بخاظر ضعف در مفصل ران و برای تقویت مفاصل و استخوان‌ها بخصوص در سگ‌های بزرگ‌تر، نیاز به این دو ویتامین دارند که معمولا روی بسته‌‌بندی غذای سگ ژرمن نوشته شده.

اسیدهای چرب ضروری: این سگ بزرگ و قوی که ظاهری به نظر سخت دارد، با پوست و موی حساسش شما را مجبور می‌کند حواستان به مرافبت و بهداشت سگ باشد. یک راهکار این است که همیشه اسیدهای چرب ضروری موجود در غذا را حتما چک کنید که به پوستش لطافت می‌بخشد. همچنین موهای بلند ژرمن شپرد ممکن است به بعضی مواد غذایی حساسیت بدهد.

پروبیوتیک: برای جلوگیری از نفخ و درد معده سگ ژرمن شپرد لازم است که غذای او حاوی پروبیوتیک باشد.

نیاز غذایی ژرمن شپرد در سنین مختلف

توله‌سگ ژرمن شپرد: قرار است یک ژرمن شپرد بزرگ و قوی ساخته شود! بنابراین این توله‌سگ نیاز به تمام مواد مغذی (پروتئین، چربی، کربوهیدرات) به مقدار زیاد دارد تا سریع و درست رشد کند.

سگ بزرگسال ژرمن شپرد: پروتئین نیاز اصلی ژرمن شپردها در این دوره است تا سلامت عضلات را حفظ کنند.

ژرمن شپرد پیر: ویتامین‌ها که تقویت کننده فعالیت مغز هستند و پروبیوتیک‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها که باعث سلامتی دستگاه گوارش و سیستم ایمنی می‌شوند مخصوص این سن است.

خرید-غذای-سگ-ژرمن-شپرد

سوالات متداول درباره غذای سگ ژرمن شپرد

سیر، پیاز، شکلات، تخم مرغ خام و هر غذایی که برای تمام سگ‌ها ممنوع است.

گوشت گاو و بره و مرغ و ماهی، پنیر، هویج، هات‌داگ، برنج، تخم مرغ پخته، پیتزا، کره بادام زمینی و سیب! غذاهایی هستند که اکثر ژرمن شپردها دوست دارند اما در این مقاله بخوانید که می‌توان همه این غذاها را بهشان داد؟

در سن کمتر تعداد وعده‌های غذایی بیشتر و با حجم کمتر است و با افزایش سن ژرمن شپرد تعداد وعده‌ها کمتر و حجم غذا بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *