blog

غذای سگ؛ راهنمای کامل خرید انواع غذا برای سگ

غذای_سگ_راهنمای_کامل_خرید_انواع_غذا_برای_سگ

غذای سگ و رژیم غذایی سگ در سگ‌ها و انسان‌ها به یک اندازه مهم و ضروری است! اگر به این جمله باور دارید، جای درستی هستید. فارغ از اینکه حیوان خانگی شما چه نژاد و وزن و ظاهری دارد و سگ نگهبان است یا فقط یک گربه‌ی خانگی که برای بازی کردن به انرژی نیاز دارد، نیاز به خرید غذای سگ و گربه و تامین منبع انرژی‌شان و ترمیم بافت‌های سلولی حیوانات خانگی‌تان دارید.

برای خرید انواع غذای سگ نیاز به کمی راهنمایی دارید تا مسیرتان برای انتخاب بهترین غذای سگ راحت‌تر باشد. نیاز دارید مواد مغذی غذاها را بشناسید و افزایش و کاهش این مواد مغذی را در رژیم غذایی پت‌ها کنترل کنید تا باعث بروز مشکلات و بیماری‌ها نشود. از زمانی که سگ شیرخوار است تا وقتی پیر می‌شود مهمترین عامل کیفیت و طول عمرش، غذایی است که مصرف می‌کند. در بلاگ ژرمن رویال همراه ما باشید تا با افزایش آگاهی، مراقب کیفیت غذای سگ و گربه و سلامتی حیوانات خانگی باشیم.

چرا غذای سگ مهم است؟

غذای سگ به درستی اولین و مهمترین دغدغه‌ی صاحبان سگ است. خب در یک دید اولیه همه ما می‌دانیم که سگ‌ها به گوشت و استخوان چرب و خوشمزه علاقه دارند و در کنارش از خوردن میوه و سبزی و گیاهان هم لذت می‌برند. متخصصان تغذیه حیوانات به این غذاها می‌گویند چرخه طبیعی تغذیه سگ. اما مسئله‌ای مهمتر از اینکه سگ شما چه غذایی دوست دارد و باید بخورد وجود دارد! آن هم اینکه در غذای سگ خانگی چه موادی ممنوع و نخوردنی است! همانطور که حالا همه می‌دانیم چربی و نمک و شیرینی زیاد برای قلب و کبد و پوستمان مضر است، با شناخت مواد غذایی مضر برای سگ‌ها هم یک قدم به خرید بهترین غذای سگ نزدیک می‌شویم.

تمام پروتئین و انرژی و مواد معدنی مورد نیاز سگ از غذایی که می‌خورد و مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌های دریافتی‌‌اش تامین می‌شود. بنابراین تا وقتی اهمیت هریک از این فاکتورها را در یک وعده غذای سگ ندانید، کنترل کننده مناسبی برای رژیم غذایی سگتان نیستید. نگران نباشید قرار نیست خودتان آن را درست کنید، کافیست برای خرید غذای سگ کمی اطلاعات داشته باشید.

بهترین-غذای-سگ

چطور بهترین غذای سگ را تشخیص بدهیم

غذای سگ‌ها با کیفیت بالایی تهیه می‌شوند و تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ را دارند. بهترین غذای سگ غذایی است که شامل بخش زیادی گوشت و کمی غلات و میوه و سبزیجات باشد به طوری که انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر ضروری سگ را تامین کند. باتوجه به تفاوت سیستم گوارش و نژاد و ... در سگ‌ها، فرمول تکرارشونده‌ای برای خرید بهترین غذای سگ وجود ندارد اما با رعایت این نکات می‌توانید مطمئن باشید غذایی که می‌خرید بهترین گزینه موجود برای سگ شماست:

  • لیست مواد تشکیل دهنده‌ی محصول را بخوانید و اگر سگتان به ماده‌ای آلرژی دارد حتما در نظر بگیرید
  • میزان سه منبع خاص فیبر و پروتئین و کربوهیدرات را چک کنید تا مطمئن شوید سگتان همه این مواد مغذی را از غذا دریافت می‌کند
  • به سن و نژاد درج شده روی محصول دقت کنید تا غذا مخصوص توله سگ یا سگ بالغ و برای نژاد سگ خودتان باشد
  • درباره نژاد سگ خود تحقیق کنید و ببینید هر نژاد به کدام منبع تغذیه‌ای نیاز بیشتری دارد
  • اگر سگ شما اضافه وزن یا کمبود وزن دارد در انتخاب میان غذای خشک یا مرطوب دقت کنید

انواع غذاهای اصلی و مکمل‌ها برای سگ

انواع-غذاهای-اصلی-سگ

غذای خشک سگ

دانه‌های ریز و بیسکویتی که از ترکیب و خشک کردن چندین ماده مغذی و متفاوت درست شده و در انواع برندها و جدول‌های تغذیه‌ای موجود است. اگر بدانید غذای خشک سگ چطور تهیه می‌شود و در یک قرص فشرده به میزان کافی ویتامین و پروتئین و کربوهیدرات گنجانده شده قطعا آن را به رژیم غذایی سگتان اضافه می‌کنید. 

غذای مرطوب سگ

کنسروهای غذای مرطوب سگ معمولا شامل گوشت و مرغ و ماهی تازه هستند و پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شوند. شاید بهترین پاسخ برای سوال غذای مرطوب سگ چیست؟ این باشد که این غذا مخصوص سگ‌های بدغذا و جایگزین غذای خشک سگ است! کنسروی شامل گوشت تازه و سبزیجات و آب که بسیار اشتها آور است.

غذای خانگی سگ

هم غذای خشک هم غذای مرطوب را در خانه هم می‌توانید تهیه کنید. اما وقتی صاحب سگ می‌شوید باید بدانید باورهای همیشگی درباره استخوان دوست بودن سگ‌ها زیاد هم درست نیست. مثلا پای مرغ یا استخوان‌های ریز به مرور باعث پارگی و جراحت می‌شوند. به طور کلی چون کنترل میزان انرژی و پروتئین غذای خانگی سگ سخت است و متعادل نبودن اندازه مواد مغذی به مرور باعث بیماری سگ می‌شود، خرید غذای سگ همیشه گزینه مطمئن‌تری است.

غذای مکمل و تقویتی

اگر سگ شما اشتهای خوبی برای غذای خشک یا مرطوب ندارد یا به یکی از مواد اصلی این غذاها آلرژی دارد و مدام با حساسیت‌های معده درگیر است وقتش رسیده که به سراغ مکمل‌ها و مولتی‌ ویتامین‌ها بروید. برای انتخاب بهترین مکمل و تقویتی سگ هم کافیست که با مشورت یک دامپزشک تشخیص بدهید بدن سگ شما کدام ویتامین را کم دارد و با تهیه قرص‌های ویتامین سلامتی را به پوست و مو و استخوان و عضلاتش برگردانید.

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی برای سگ هم در نوع خودش لازم و ضروری است! البته کاربرد غذای تشویقی سگ صرفا خوردن یک غذای خوشمزه نیست. تشویق سگ با غذا معمولا برای آموزش و تربیت، تمیز کردن دندان‌ها، تامین ویتامین‌ها و... انجام می‌شود. پس اگر صاحب سگ هستید صرف نظر از قیمت غذای سگ حتما خرید غذای تشویقی سگ را هم در برنامه‌تان داشته باشید!

غذای درمانی سگ

سوپ‌ها و بعضی کنسروها به دلیل مواد موجود در آن‌ها بیشتر جنبه درمانی دارند و هنگام بیماری سگتان حسابی به دردتان می‌خورد. غذای درمانی سگ معمولا از ترکیبات دارویی و گیاهی تهیه می‌شود و به منظور حل مشکلاتی مثل دیابت و استرس و دندان درد و ... استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع غذای سگ و انتخاب بهترین غذای سگ بر اساس مشخصات و ویژگیها ضروری‌ترین کاری است که برای سلامتی سگتان باید انجام دهید. در سایت ژرمن رویال برای خرید انواع این غذاها توضیحات و مشخصاتی موجود است که شما را راهنمایی می‌کند.

درباره-غذای-سگ

سوالات متداول

برای تعیین مقدار غذای سگتان باید به سطح فعالیت، زمان سال، بیماری، نژاد و چند عامل تاثیرگذار دیگر توجه کنید و این میزان برای هر سگ متفاوت است.

خیر، غذاهای صنعتی که به میزان متعادل کربوهیدرات و پروتئین و ویتامین دارند برای انواع سگ‌ها مناسب است. تفاوت این سگ‌ها در میزان غذایی است که می‌خورند.

برای توله‌سگ‌ها ۴بار غذا در وعده‌های کم و کوچک و برای سگ‌های بالغ ۲ وعده غذایی کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *