مقالات

غذای خشک سگ را قبل از خواندن این نکات نخرید!

غذای-خشک-سگ

غذای خشک سگ یکی از انواع غذای سگ‌هاست که قابلیت نگهداری بیشتری دارد و به صورت فشرده انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها را در خود جا داده. بخش زیادی از سلامت دندان‌ها و عضلات و غضروف‌ها توسط غذای خشک تامین می‌شود. چند نکته مهم را درباره خرید غذای خشک سگ بخوانید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

غذای خشک سگ چقدر کالری دارد؟

غذاها با انواع کالری و ویتامین، موجود و قابل خرید هستند اما برای اینکه بدانید سگ شما چقدر کالری نیاز دارد عواملی مثل میزان فعالیت سگ، سن و وضعیت رشد سگ، شرایط محیط زندگی سگ، بیماری‌ها، تولید مثل و شیردهی سگتان را بررسی کنید.

در جدولی که توسط جامعه دامپزشکی جهان (wsava) تهیه شده میزان کالری مورد نیاز هر سگ فقط و فقط بر اساس وزن مشخص شده. در نظر بگیرید که میزان غذای خشک سگ بیمار و باردار، یا سگی که خیلی چاق یا خیلی لاغر است و وزن نرمال ندارد با یک سگ عادی که در این جدول در نظر گرفته شده متفاوت است.

جدول-کالری-سگ

دقت کنید غذای خشک سگ این مواد مغذی را داشته باشد

برای خرید غذای سگ اولویت اول انتخاب بر اساس آلرژی‌ها و حساسیت‌های سگتان است. پس از آن دقت کنید که مواد مغذی با چه نسبت و وزنی در غذا موجود است. اگر بهترین برندهای غذای خشک سگ را خریداری کنید خیالتان از وجود تمام این مواد مغذی در آن راحت است. لیست مهمترین مواد مغذی را ببینید:

  • گوشت: اصلی‌ترین منبع پروتئین سگ که مقدار مورد نیاز آن برای سگ‌های بزرگسال 18% و برای توله‌سگ‌ها 22% است.
  • گوشت فراوری شده: گوشت و مرغی که طی فرایندی خشک می‌شود و فشرده‌سازی می‌شود تا سگ در حجم کمتری پروتئین بیشتری دریافت کند.
  • کربوهیدرات: تامین کننده انرژی سگ است و البته بهتر است میزان آن در غذای خشک سگ از گوشت کمتر باشد.
  • غلات: بهترین ماده غذایی برای هضم راحت غذا توسط سگ‌ها، غلات است. کمی غلات صرفا برای هضم غذا در جدول مواد تشکیل دهنده کافیست.
  • سبزیجات: سگ‌ها به خوردن مستقیم سبزیجات علاقه چندانی ندارند اما به دلیل ویتامین‌های بسیار مفید، دقت کنید کمی سبزیجات هم در غذای سگ موجود باشد.
  • میوه: فیبر و ویتامین C و آنتی اکسیدان بدن سگتان را با انتخاب غذای خشکی که حاوی کمی میوه است تامین کنید
  • چربی: برخلاف عقیده‌ی مضر بودن چربی، کمی از آن برای جذب ویتامین‌ها در بدن سگ لازم است و باعث سلامت موی سگ هم می‌شود. توله‌سگ‌ها نیاز به 8% و سگ‌ها نیاز به 5% چربی دارند.
  • ویتامین‌: برای سلامت اعصاب و سیستم ایمنی سگ از وجود ویتامین‌ها در غذای خشک سگ غافل نشوید.
  • مواد نگهدارنده: غذای سگ را تازه نگه می‌دارد اما بعضی از انواع این مواد (BHT و AHT) سرطان‌زا هستند و ترجیحا نباید در غذای سگ موجود باشد.

این مقادیر و درصدهای مواد مغذی مورد نیاز سگ‌ها برای غذای مرطوب سگ هم صدق می‌کند.

غذای-خشک-سگ-ژرمن-رویال

مزایای غذای خشک سگ چیست؟

جویدن غذای خشک سگ لثه‌ها را تقویت و دندان سگ را جرم‌گیری می‌کند.

غذای خشک ماندگاری بالایی دارد و در طولانی مدت فاسد نمی‌شود.

سگتان با این غذا مدت طولانی‌تری سیر خواهد بود.

قیمت غذای خشک سگ به صرفه‌تر از مدل‌های دیگر غذای سگ است.

مواد مضر موجود در غذای خشک سگ چیست؟

شیرین کننده‌ها: مواد شیرین کننده در غذای سگ باعث می‌شود به خوردن غلات و کربوهیدرات زیاد عادت کند و حتی آن را جایگزین گوشت و مرغ کند که این موضوع در طول زمان سگ را ضعیف و ناتوان می‌کند.

رنگ و طعم مصنوعی: رنگ و ظاهر غذا مسئله مهمی برای سگ شما نیست بنابراین غذایی بخرید که رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد.

به دلیل راحتی در استفاده و ماندگاری طولانی و اینکه قیمت غذای خشک سگ از انواع دیگر کمتر است، این غذا طرفداران زیادی دارد. بنابراین با بررسی کردن جدول مواد غذایی مفید و مضر در غذای خشک سگ و بررسی میزان کالری آن می‌توانید به راحتی با خرید آنلاین غذای سگ خیال خودتان را از تغذیه سگتان راحت کنید.

نکات مهم تغذیه سگ با غذای خشک

غذای خشک سگ را بعد از سه ماهگی شروع کنید و با دادن آب کافی به سگ، رطوبت بدنش را در حد معتدلی نگه دارید تا دچار مشکلات کلیه و گوارشی نشود. سیستم گوارش توله‌سگ‌ها قبل از سه سالگی کامل نیست و ممکن است با خوردن غذای خشک به مشکلاتی مثل یبوست سگ برخورد کنید. از سه ماهگی به بعد و مخصوصا در زمانی که توله‌سگ شما بالغ می‌شود به غذای خشک به دلیل مواد مغذی آن نیاز ضروری پیدا می‌کند. بنابراین نه به دلیل مشکلات یبوست آن را حذف کنید و نه در دادن آن به سگ عجله کنید.

سوالات متداول

بله، با توجه به اندازه فک و سیستم گوارش توله سگ‌ها، غذای خشک مخصوص سنشان را بخرید.

غذای خشک در طعم‌های کلی گوشت و مرغ و ماهی و طعم‌های ترکیبی برنج و گوشت، مرغ و سبزیجات، مرغ و برنج و… در سایت ژرمن رویال موجود است.

خیر، غذای خشک سگ به دلیل خشکی باعث یبوست سگ می‌شود و بهتر است در کنار آن غذای مرطوب و آب زیاد به سگ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *