مقالات

غذای گربه باردار، بایدها و نبایدها

غذای گربه باردار

همین اول کار بهتر است بدانید که تغذیه گربه باردار از قبل بارداری‌اش مهم و اثرگذار می‌شود. هرچه گربه‌ی سالم‌تری داشته باشید دوران بارداری و زایمان راحت‌تری دارد. در اکثر مواقع گربه‌ها در دوره بارداری دچار پرخوری و چاقی می‌شوند، بنابراین پیش از آن سعی کنید تناسب اندام و وزن گربه را کنترل کنید. شاید کلیاتی را درباره غذای گربه بدانید اما غذای گربه حامله نکات و مسائل خودش را دارد. گربه‌ها در اواخر دوره بارداری اضافه وزن پیدا می‌کنند و با تغذیه ناسالم آسیب‌های جبران ناپذیری به خود و جنین می‌زنند. برای گذراندن یک دوره بارداری سالم، چه غذایی به گربه بدهیم؟

گربه باردار انرژی می‌خواهد، به کالری غذا دقت کنید

در طول بارداری گربه حواستان باشد که حالا انرژی بیشتری نسبت به قبل از بارداری‌اش نیاز دارد. بنابراین کالری غذاها را چک کنید و سعی کنید غذاهایی با حجم کمتر و کالری بیشتر بخرید. خرید غذای تقویتی گربه باردار هم راهی است که از تامین انرژی گربه باردار مطمئنتان می‌کند.

در غذای گربه باردار، چربی را کاهش دهید

گربه‌ها عاشق غذاهای چرب هستند. اما قرار نیست غذای گربه باردار هیچ تفاوتی نداشته باشد! چربی غذاهای گربه باردارتان را کاهش دهید اما دقت کنید کمی چربی برای سلامت بچه گربه‌ها همیشه لازم است. برای اینکه بدانید گربه شما چقدر چربی نیاز دارد تا بارداری را به سلامت و بدون اضافه وزن بگذراند، از دامپزشک مشورت بگیرید یا بر اساس نژاد و سن و وزن گربه تحقیق کنید. چربی‌های سالم گیاهی مثل روغن زیتون و روغن‌های گیاهی هم مناسبند. البته نوع با کیفیتی از چربی در غذاهای ارگانیک یافت می‌شود که با توصیه دامپزشک می‌توانید برای گربه باردارتان تهیه کنید.

تقویت گربه باردار با غذای سرشار از پروتئین

پروتئین نقش پررنگی در رشد استخوان و مفاصل و سلامت جنین گربه دارد. اما این پروتئین را بیشتر از مکمل‌ها و گوشت قرمز تامین کنید. خوردن بیش از اندازه گوشت مرغ و همینطور خوردن گوشت ماهی یا تخم مرغ به سلامت گربه باردار و بچه‌هایش آسیب می‌زند.

غذای گربه حامله

غذا نخوردن گربه باردار، مشکل بزرگ این دوران

اگر غذای گربه باردار در یکی دو روز اول بارداری کاهش داشت جای نگرانی نیست. این روال بارداری همه گربه‌هاست. اما در صورتی که بی‌اشتهایی بیش از ۳ روز ادامه داشت به دامپزشک مراجعه کنید. در کل بهتر است در دوران بارداری کمی بیشتر هوای گربه‌تان را داشته باشید و فقط غذاهای مورد علاقه‌اش را تهیه کنید که دچار کم اشتهایی نشود.

سوالات متداول درباره غذای گربه باردار

خوشبختانه گربه‌ها بین ۶۲ تا ۶۵ روز باردار هستند و نیازی نیست غذای تقویتی گربه باردار را مدت زیادی ادامه دهید.

حجم هر وعده غذای گربه باردار را کم کم (نه ناگهانی) بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به قبل از بارداری افزایش دهید.

کنسروهای رویال کنین مخصوص مادر و بچه پرفروش‌ترین غذای گربه باردار هستند که می‌توانید با بهترین قیمت از سایت ژرمن رویال بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *